Twistery fitness – Ćwiczenia na twisterze obrotowym

Twister fitness jest urządzeniem sportowym, które możemy wykorzystać w domowych warunkach. Ćwiczenia na twisterze znakomicie pomagają odchudzić się, zlikwidować boczki oraz poprawić ogólną kondycję.

Trening z twisterem

Podczas ćwiczeń na twisterze obrotowym wykonujemy dynamiczne skręty tułowia, dzięki czemu angażowane są m.in. mięśnie skośne brzucha. Pamiętajmy, by wykonywać ruch tylko biodrami, a nie całym ciałem. Na twisterze nie należy jednorazowo ćwiczyć zbyt długo i intensywnie, gdyż można wówczas odczuć ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa przez przeciążenie. Natomiast umiarkowane ćwiczenia przyniosą bardzo dobre efekty w postaci wysmuklenia talii, wyrzeźbienia ud i pośladków, a także płaskiego brzucha.

Powierzchnia twistera jest wyposażona w wypustki, co ma dodatkowe, korzystne działanie na organizm. Wypustki twistera działają na stopy na zasadzie akupresury. Na stopach są receptory, które odpowiadają za funkcjonowanie poszczególnych narządów wewnętrznych ciała człowieka. Poprzez ich pobudzenie masażem usprawnia się ich praca oraz poprawia się krążenie krwi, a co się z tym wiąże ćwiczenia wykonywane na obrotowym twisterze są efektywniejsze.

Oprócz pracy dolnej części ciała można uaktywnić górne partie, jeśli posiada się twister z ekspanderami, czyli elastycznymi linkami gumowymi posiadającymi uchwyty. Dzięki nim można angażować do pracy także ramiona i klatkę piersiową. Popularne twistery fitness są wyposażone w elektryczne liczniki, które wskazują aktualny czas, liczbę spalonych kalorii, ilość ruchów wykonanych w prawo i lewo oraz wskaźnik FAT informujący nas o tym czy proporcje zawartości tkanki tłuszczowej w porównaniu do masy mięśni i kości są w normie.

Zalety twistera obrotowego

Atutem twistera obrotowego jest to, że jest on małego rozmiaru i mało waży, dlatego z powodzeniem można go zabierać ze sobą w różne miejsca, by nie zaprzestawać ćwiczeń poza domem. Twister wytrzymuje bardzo duże obciążenie, dlatego nie ma co się obawiać jego uszkodzenia przy dużej nadwadze. Zawsze przy zakupie należy się dokładnie zapoznać z informacjami podanymi przy produkcie.

Twister to sprzęt, który zapewni nam świetną sylwetkę, jeśli ćwiczenia na nim będą wykonywane prawidłowo technicznie i regularnie, czyli minimum trzy razy w tygodniu po ok. 10-15 minut, na początku najlepiej z przerwami.

Zachęcam do zapoznania się z ofertami kupna twistera, by być posiadaczem popularnego, skutecznego sprzętu, który wspomoże walkę z nadwagą, wymodeluje talię, wzmocni nogi i ręce oraz ogólnie poprawi naszą kondycję. Zapraszam do kolejnych artykułów.