Sposoby na zmęczone nogi – Jak dbać o nogi

Przy długim staniu lub siedzeniu odczuwamy ciężkość nóg i są one opuchnięte. Dzieje się tak w wyniku złego krążenia krwi w nogach. Powodem opuchnięcia może być nagromadzenie płynu w przestrzeniach międzykomórkowych, co często występuje u kobiet przed menstruacją i w ciąży. Powody spuchnięcia nóg mogą też być poważniejsze i wtedy wymagają specjalistycznego leczenia.

Prawidłowy przepływ krwi w nogach

W prawidłowym przepływie krwi główną role odgrywają stopy i łydki. To dzięki ich pracy krew z nóg dopływa w stronę serca wbrew prawu ciążenia. Niezwykle ważne są sprawne zastawki, które uniemożliwiają opadaniu krwi w jej drodze do góry.

Jak pomóc zmęczonym nogom

MOCZENIE NÓG W MISCE Z WODĄ

Dobrym sposobem ukojenia zmęczonych nóg  jest zanurzenie stóp w misce z chłodną wodą i dodatkiem naparu z  ziół o działaniu odprężającym np. mięty czy rumianku lub soli. Następnie można posmarować stopy i łydki dobrą chłodzącą maścią lub kremem z kasztanowca, który wzmocni żyły i zapobiegnie żylakom.

NOGI POWYŻEJ TUŁOWIA PODCZAS ODPOCZYNKU

Gdy jesteśmy w pozycji leżącej czy półleżącej unieśmy łydki powyżej tułowia, o coś je opierając. Przyniesie to ulgę opuchniętym nogom.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Bądźmy aktywni fizycznie w ciągu dnia,  dzięki czemu usprawnimy mechanizm układu krążenia.  Jeśli nasza praca jest długotrwale stojąca czy też siedząca, róbmy przerwy wykorzystując je na kilka ćwiczeń.

DOBRE BUTY

By uniknąć obciążenia nóg, trzeba pamiętać o dobrze dobranych butach. W przypadku kobiet powinny być to buty o niezbyt dużym obcasie – dwucentymetrowe są najbardziej optymalne.  Nie powinno się też zakładać nogi na nogę, gdyż to pogarsza krążenie krwi, a także sprzyja powstaniu cellulitu.

PRYSZNIC, MASAŻ

Odczucie ciężkości nóg zniweluje zimny prysznic, który pobudzi krew do krążenia. Pomoże także masaż, do którego można wykorzystać olej słonecznikowy z dodatkiem jakiegoś olejku aromatycznego np. rozmarynowego lub miętowego. Masaż zawsze  rozpoczynamy od stóp w górę, ruchamy okrężnymi w kierunku serca.

Dbając o dobry tryb życia pamiętajmy o kondycji naszych nóg, by zawsze były w dobrej formie. Zapraszam do następnych artykułów.