Hula hop – Jakie efekty daje hula hop

Hula hop to obręcz, która służy zarówno do zabawy jak i ćwiczeń fizycznych. Stosowanie hula hop polega na utrzymaniu go w ciągłym ruchu kręcąc nim wokół bioder, talii, klatki piersiowej, nóg, rąk, a często także szyi. Jest to doskonały sposób na pozbycie się boczków, wyszczuplenie talii, wzmocnienie brzucha, pośladków, pleców, a także nóg. Ponadto wykonywanie okrążeń hula hop ujędrnia ramiona i koryguje postawę ciała. Jeśli regularnie ćwiczy się hula hop to efekty widać szybko i zyskamy zgrabną linię sylwetki.

Trening z hula hop

Dzięki hula hop w łatwy sposób pozbędziemy się okrągłego brzucha, dzięki temu, że próbując utrzymać  hula hop, aby się kręcił, spinamy mięśnie brzucha co zapewnia szybsze spalanie. Ponadto te gimnastyczne obręcze działają dobrze na stawy, zwiększając ich ruchomość. Kolejnym dobrym efektem gimnastyki z hula hop, głównie tych z funkcją masażu jest zniwelowanie problemów z zaparciami.

Hula hop korzystnie działa na kręgosłup, gdyż wzmacnia mięśnie grzbietu i zapewnia prawidłową postawę. Jednak przy jakichkolwiek problemach z kręgosłupem, zwłaszcza z odcinkiem lędźwiowym należy się uzyskać opinię dobrego lekarza. Najbezpieczniej jest ćwiczyć ok. 15 minut dziennie w jedną i drugą stronę, dzięki czemu nie przeciążymy kręgosłupa.

Hula hop nadaje się do gimnastykowania dla każdego niezależnie od wieku. Jest to połączenie przyjemnego z pożytecznym, poprzez zabawę  hula hop  daje doskonałe efekty wyrzeźbionego ciała. Na początku kręcenie hula hop może się wydawać trudne, ale nie należy się zniechęcać, gdyż systematyczne próby dadzą oczekiwany rezultat i nauczymy się synchronizować ruchy ciała z obracającym się kołem. Najlepiej na początku zacząć od hula hop gimnastycznego, który ma większą średnicę i łatwiej jest nim obracać. Dla osób z większymi umiejętnościami można polecić mniejsze, lżejsze hula hop, które wymaga intensywniejszego obracania albo duże, cięższe koła z wypustkami, które poprzez nacisk na ciało masują je i ujędrniają.

Wybór hula hop

W ofertach internetowych można wybrać hula hop z masażem magnetycznym lub z kulkami masującymi pokrytymi nanocząsteczkami srebra, które wydzielają zdrowotne, poprawiające samopoczucie jony ujemne. Takimi obręczami należy ćwiczyć stopniowo, powoli zwiększając intensywność. Do wyboru mamy także hula hop składane, dzięki czemu możemy zwiększać i zmniejszać średnicę koła. Aby samemu obciążyć kółko można do niego dosypać groch, kaszę lub piasek. Cięższe hula hop dadzą wymierne efekty.

By wybrać najlepsze hula hop dla siebie trzeba brać pod uwagę wspomniane wyżej umiejętności, szerokość talii i wzrost. Ogólnie można przyjąć, że wysokość obręczy hula hop powinna być na wysokość dolnych żeber, gdy postawimy koło przed sobą. Natomiast pod względem obwodu w talii dla szczuplejszych wybieramy mniejsze koła, dla tęższych koła o większej średnicy.

Dla bardziej zaawansowanych ciekawą alternatywą ćwiczeń z hula hop jest hoopdancing, czyli taniec z hula hop, który działa znakomicie na sylwetkę, poprawia kondycję organizmu i jest rewelacyjną zabawą. Gimnastyka z hula hop jest doskonałą frajdą i efektywnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz wymodelowanie ciała. W Internecie można znaleźć wiele ciekawych, dobrych cenowo ofert zakupu hula hop. Zapraszam do pozostałych artykułów o sprzęcie sportowym do ćwiczeń w domu.